[1] Budínová, I.: Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými dětmi na 1. stupni ZŠ. (2016). Svět nadání, 5(2), 11-42.
[2] Carraher, D.., Schliemann, A., Brizuela, B., Earnest, D.: Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými dětmi na 1. stupni ZŠ. (2006). Arithmetic and algebra in early mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 37(2), 87-115.
[3] Hejný, M.: Teória vyučovania matematiky 2. (1990). SPN.
[4] Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Lukavský, J., Minaříková, E., Sliacky, J., Šalamounová, Z., Šebestová, S., Vondrová, N., Zlatníček, P.: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. (2013). Masarykova univerzita.
[5] Kubátová, E.: Cvrček. Matematická soutěž pro žáky primární školy. (2005). Komenský, 130(1), 33–34.
[6] Nováková, E.: Analýza úloh ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky primární školy. Shrnutí výsledků výzkumného šetření. (2016). Masarykova univerzita.
[7] Nováková, E.: Řešení nestandardních úloh v matematických soutěžích - jedna z cest ke změně vztahu žáků k matematice. (2017). In K. Bártek & R. Dofková (Eds.), Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního vývoje (s. 128-153). Univerzita Palackého v Olomouci.
[8] Nováková, E.: Úloha s výběrem odpovědi v soutěži Matematický klokan -- příležitost pro rozvíjení kompetencí žáka?. (2018). Učitel matematiky, 26(3), 167-183.
[9] Shulman, L. S.:
Those who understand: knowledge growth in teaching. (1986). Educational Researcher, 15(2), 4-14.
DOI 10.3102/0013189X015002004
[10] Vaněk, V., Calábek, P., Nocar, D.: České stopy v Matematickém klokanovi. (2018). Matematika - fyzika - informatika, 27(5), 334-346.