Previous |  Up |  Next

Article

Summary:
The paper describes an experiment which has been focusing on a support of central projection and geometry teaching. The experiment has been conducted on a sidewalk using the most simple techniques and tools such as cords and pieces of chalk. A brief history of this art as well as designing principles of perspectival anamorphosis are described in the paper.
References:
[1] Coleová, A.: Umění zblízka - Perspektiva. Perfekt Bratislava. 1995.
[2] Gombrich, E. H.: Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Odeon. Praha 1985.
[3] Kupčáková, M.: Základní úlohy deskriptivní geometrie v modelech. Prometheus 2002.
[4] Kupčáková, M.: Má být perspektiva složkou všeobecného vzdělání?. Matematika, fyzika, informatika, roč. 6. 1997.
[5] Kupčáková, M.: Perspektivní kukátko. In Učitel matematiky, č. 4, 1995, str. 30-32, + 2 přílohy.
[6] Kupčáková, M.: Dětská kresba a středové promítání (3). In Učitel matematiky, č. 3 (59), roč. 14 (2006), str. 147-152.
[7] Urban, A.: Deskriptivní geometrie. konSNTL Praha. 1965.ec
Partner of
EuDML logo