Previous |  Up |  Next

Article

Title: Učitelé matematiky a CLIL (Czech)
Title: Mathematics teachers and CLIL (English)
Author: Šulista, Marek
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 23
Issue: 1
Year: 2015
Pages: 45-51
Summary lang: English
.
Category: math
.
Summary: This paper deals with CLIL implementation in Mathematics lessons at lower and upper secondary school levesl and presents research results of a survey conducted among almost 800 mathematics teachers from all 14 regions of the Czech Republic. The main attention is paid to the teachers’ willingness to implement CLIL in their Mathematics lessons and their opinions on this way of teaching Mathematics. The paper also reveals the language competence level of the responding teachers and their students. (English)
.
Date available: 2022-02-21T14:27:02Z
Last updated: 2022-03-25
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/149416
.
Reference: [1] Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k postupu při povolování výuky některých předmětů v cizím jazyce.2008. 4.4.2014, http://msmt.cz/file/9558_1_1/download
Reference: [2] Národní ústav pro vzdělávání: Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.2012. 4.4.2014, http://clil.nuv.cz
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_023-2015-1_5.pdf 398.1Kb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo