Previous |  Up |  Next

Article

Summary:
Článek se zabývá metodikou výuky řešení obecného trojúhelníku, uvádí přístup k problematice v současných učebnicích a předkládá vlastní autorovu koncepci. Nachází pro ni opodstatnění ve zpracování českých středoškolských učebnic matematiky, jež byly vydány v poslední třetině 19. století.
Summary:
The article deals with methods of teaching triangles and calculations of their sides, angles, etc. First, the analysis of current secondary textbooks is made and second, the author's own conception of teaching is presented. It is, among others, grounded in Czech secondary mathematics textbooks from the last third of the 19th century.
References:
[1] Jandečka, V.: Geometria pro vyšší gymnasia. Díl prvý. Planimetria. (1864). Praha: nákladem vlastním.
[2] Jandečka, V.: Geometria pro vyšší gymnasia. Díl třetí. Trigonometria. (1865). Praha: nákladem vlastním.
[3] Šanda, F.: Měřictví pro vyšší třídy středních škol. Díl první. Planimetrie. Trigomonetrie. Stereometrie. (1870). Praha: I. L. Kober.
[4] Strnad, A.: Geometrie pro vyšší gymnázia. (1893). Praha: F. Kytka.
[5] Lerl, K.: Poznámky k metodice trigonometrie. (1939). Časopis pro pěstování matematiky a fysiky, 68(1939), 163-170.
[6] Jirásek, F.: Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ a pro studijní obory SOU. 1. část. et al. (1996). Praha: Prometheus.
[7] Odvárko, O., Řepová, J.: Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU. 3. část. (1996) Praha: Prometheus.
[8] Odvárko, O.: Matematika pro gymnázia. Goniometrie. (2003). Praha: Prometheus.
[9] Krynický, M.: Matematika SŠ. Sinová věta. (2010). Dostupné z http://www.realisticky.cz
[10] Mikulčák, J.: Nástin dějin vzdělávání v matematice. (2010). Praha: Matfyzpress.
[11] Vízek, L.: Výuka sinové a kosinové věty v souvislosti se shodností trojúhelníků. (2013). In N. Vondrová (Ed.), Dva dny s didaktikou matematiky 2013. Sborník příspěvků. (106-109). Praha: KMDM PedF UK.
Partner of
EuDML logo