Previous |  Up |  Next

Article

Title: Jak může učitel matematiky rozvíjet kreativitu žáků (Czech)
Title: How a mathematics teacher can develop pupils' creativity (English)
Author: Patáková, Eva
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 20
Issue: 2
Year: 2012
Pages: 97-104
.
Category: math
.
Summary: Pro začátek je zde uvedena definice kreativity v matematice podle Sheffielda. Dále je uvedeno 10 rysů osobnosti kreativního jedince a jak tyto rysy rozvíjet pomocí matematických aktivit. Kromě úloh, které k rozvíjení napomáhají, je zde také stručně popsáno, co se konkrétními rysy přesně myslí. Rysy v tomto článku zmiňované jsou: tolerance vůči dvojznačnosti, stimulační svoboda, funkční svoboda, flexibilita, ochota riskovat, prodleva uspokojení, oproštění od genderového stereotypu, vytrvalost a odvaha. Není dokázáno, že tyto rysy jsou skutečně spojeny s kreativitou, ale je to uvedeno v knize od autorů Dacey a Lennon. (Czech)
MSC: 97C99
.
Date available: 2022-03-10T10:38:25Z
Last updated: 2022-09-05
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/149539
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_020-2012-2_6.pdf 4.102Mb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo