Křížek, Michal:
Jak přednášet matematiku na veřejnosti.
(Czech) [How to lecture mathematics to the public].Pokroky matematiky, fyziky a astronomie,
vol. 59
(2014),
issue 1,
pp. 70-74
Vlk, Václav:
Jak to vlastně je?.
(Czech) [What is the answer?].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 1,
pp. 51-56
Vlk, Václav:
Jak to vlastně je?.
(Czech) [What is the answer?].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 2,
pp. 112-118
Vlk, Václav:
Jak to vlastně je?.
(Czech) [What is the answer?].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 3,
pp. 186-192
Vlk, Václav:
Jak to vlastně je?.
(Czech) [What is the answer?].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 4,
pp. 243-252
Fiala, Jan:
Náměty pro práci s uzly v hodině matematiky.
(Czech) [Suggestions for dealing with knots in mathematics lessons].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 3,
pp. 139-151
Obrdlíková, Šárka:
Výuka matematiky v Norsku 1.
(Czech) [Teaching mathematics in Norway 1].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 1,
pp. 38-50
Obrdlíková, Šárka:
Výuka matematiky v Norsku 2.
(Czech) [Teaching mathematics in Norway 2].Učitel matematiky,
vol. 22
(2014),
issue 2,
pp. 86-99
Divišová, Barbora:
Fraktály a jak o nich učit.
(Czech) [Fractals and how to teach about them].Učitel matematiky,
vol. 21
(2013),
issue 3,
pp. 144-158
Zelendová, Eva:
Inspirace ze zahraničí - úlohy ze života.
(Czech) [Inspiration from abroad - problems from life].Učitel matematiky,
vol. 21
(2013),
issue 4,
pp. 213-219
Littler, Graham; Jirotková, Darina:
Matematika mimo školu.
(Czech) [Mathematics outside school].Učitel matematiky,
vol. 18
(2010),
issue 1,
pp. 44-48
Hejný, Milan; Kratochvílová, Jana:
Hrou "hádej a plať" se učíme klasifikovat.
(Czech) [We learn to classifyBy by playing the game "guess and pay"].Učitel matematiky,
vol. 14
(2006),
issue 1,
pp. 1-8
Kohoutová, Šárka:
Projekt „Pozor, jedu!‟.
(Czech) [Project “Beware, I'm riding!”].Učitel matematiky,
vol. 14
(2006),
issue 4,
pp. 240-251
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (8): Příběh osmý. Vánoční turnaj.
(Czech) [Mathematical stories (8): Eighth story. The Christmas tournament].Učitel matematiky,
vol. 12
(2004),
issue 2,
pp. 80-89
Kuřina, František:
Tři klasické úlohy aneb O motivaci.
(Czech) [Three classic problems or About a motivation].Učitel matematiky,
vol. 12
(2004),
issue 4,
pp. 193-203
Zelinka, Bohdan:
Poznámky o neřešitelných úlohách ve škole.
(Czech) [Notes about unsolvable problems at school].Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 1,
pp. 52-53
Kupková, Erika:
Neriešiteľná úloha v 3. ročníku ZŠ.
(Slovak) [Unsolvable problem in the 3rd grade of primary school].Učitel matematiky,
vol. 9
(2001),
issue 4,
pp. 228-233
Charvát, Jura:
Dříve $P$, dnes $K$?.
(Czech) [Once $P$, now $K$?].Učitel matematiky,
vol. 6
(1998),
issue 3,
pp. 187-190
Hrubý, Dag:
K učebnicím matematiky na gymnáziu.
(Czech) [On high school mathematics textbooks].Učitel matematiky,
vol. 0
(1992),
issue 1,
pp. 9-10
Moravčík, Jozef:
Medzinárodná matematická olympiáda 1971.
(Slovak) [International Mathematical Olympiad 1971].Pokroky matematiky, fyziky a astronomie,
vol. 16
(1971),
issue 6,
pp. 319-331
Čapková, Irena:
Jedna forma modernizace vyučování matematice.
(Czech) [A form of modernization of teaching mathematics].Pokroky matematiky, fyziky a astronomie,
vol. 14
(1969),
issue 4,
pp. 194-197
Zetěl, S. I.:
Konstrukce některých vzorců a posloupností.
(Czech) [Construction of some formulas and sequences].Pokroky matematiky, fyziky a astronomie,
vol. 2
(1957),
issue 2,
pp. 167-178