Title:
|
Zkoumání číselných představ dítěte a žáka (Czech) |
Title:
|
Investigation of numerical ideas of a child and a pupil (English) |
Author:
|
Hejný, Milan |
Author:
|
Stehlíková, Naďa |
Language:
|
Czech |
Journal:
|
Pokroky matematiky, fyziky a astronomie |
ISSN:
|
0032-2423 |
Volume:
|
44 |
Issue:
|
2 |
Year:
|
1999 |
Pages:
|
148-167 |
. |
Category:
|
math |
. |
MSC:
|
97C30 |
. |
Date available:
|
2010-12-11T17:26:19Z |
Last updated:
|
2012-08-25 |
Stable URL:
|
http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/140991 |
. |
Reference:
|
[1] Bell, A.: Purpose and awareness.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague 1997, str. 33–45. |
Reference:
|
[2] Brody, J., Hejný, M.: A Mathemati-cal Analysis of Problem Situations (ve dvou částech).GRKG Grundlagenstudien aus Kybernetik Geisteswissenschaft. Část 1.: Band 38, Heft 2, Juni 1997, 69–76. Část 2.: Band 38, Heft 3, 1997, 164–171. |
Reference:
|
[3] Dantzig, T.: Number. The Language of Science.The Free Press, New York 1953. |
Reference:
|
[4] Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E.: Edukacja matematetyczna dzieci.Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997. |
Reference:
|
[5] Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2.SPN, Bratislava 1989. |
Reference:
|
[6] Hejný, M., Kuřina, F.: Konstruktivní přístupy k vyučování matematice.Matematika, Fyzika, Informatika 7, Březen 1998, str. 385–395. |
Reference:
|
[7] Hošpesová, A.: Protokoly experimentů.(nepublikováno). |
Reference:
|
[8] Křivohlavý, J., Mareš, J.: Komunikace ve škole.Brno, MU 1995. |
Reference:
|
[9] Noss, R., Hoyles, C.: Windows on Mathematical Meanings.Kluwer Academic Publishers, 1996. |
Reference:
|
[10] Rendl, M.: Vývoj počítání v první třídě. In: Zpráva projektu GAČR406/94/1417 "Žák v měnících se podmínkách současné školy" (1997), str. 171–228. |
Reference:
|
[11] Schwartz, J. L.: Intensive Quantity and Referent Transforming Arithmetic Operation.In: Number Concepts and Operations in the Middle Grades, NCTM, Lawrence Erlbaum Associates, USA 1991, str. 41–52. |
Reference:
|
[12] Tichá, M.: Entwicklung der Vorstellung von Bruchen und der Aufgabensammlung.In: Beiträge zur Mathematik Unterricht, Franz Becker, 1998 (v tisku). |
Reference:
|
[13] Urbańska, A..: O aktywności matematycznej dziecka przedszkolnego — na przykladzie ksztaltowania pojencia liczby.In: Problemy studiów Nauczycielskich, Wydawnictwo Naukowa WSP, Kraków, 1996, No 6. |
Reference:
|
[14] Vergnoud, G.: Algebra, additive and multiplicative structures. Is there any coherence at the early secondary level?.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague, 1997, str. 33–45. |
. |