Previous |  Up |  Next

Article

Title: Zkoumání číselných představ dítěte a žáka (Czech)
Title: Investigation of numerical ideas of a child and a pupil (English)
Author: Hejný, Milan
Author: Stehlíková, Naďa
Language: Czech
Journal: Pokroky matematiky, fyziky a astronomie
ISSN: 0032-2423
Volume: 44
Issue: 2
Year: 1999
Pages: 148-167
.
Category: math
.
MSC: 97C30
.
Date available: 2010-12-11T17:26:19Z
Last updated: 2012-08-25
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/140991
.
Reference: [1] Bell, A.: Purpose and awareness.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague 1997, str. 33–45.
Reference: [2] Brody, J., Hejný, M.: A Mathemati-cal Analysis of Problem Situations (ve dvou částech).GRKG Grundlagenstudien aus Kybernetik Geisteswissenschaft. Část 1.: Band 38, Heft 2, Juni 1997, 69–76. Část 2.: Band 38, Heft 3, 1997, 164–171.
Reference: [3] Dantzig, T.: Number. The Language of Science.The Free Press, New York 1953.
Reference: [4] Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E.: Edukacja matematetyczna dzieci.Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997.
Reference: [5] Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2.SPN, Bratislava 1989.
Reference: [6] Hejný, M., Kuřina, F.: Konstruktivní přístupy k vyučování matematice.Matematika, Fyzika, Informatika 7, Březen 1998, str. 385–395.
Reference: [7] Hošpesová, A.: Protokoly experimentů.(nepublikováno).
Reference: [8] Křivohlavý, J., Mareš, J.: Komunikace ve škole.Brno, MU 1995.
Reference: [9] Noss, R., Hoyles, C.: Windows on Mathematical Meanings.Kluwer Academic Publishers, 1996.
Reference: [10] Rendl, M.: Vývoj počítání v první třídě. In: Zpráva projektu GAČR406/94/1417 "Žák v měnících se podmínkách současné školy" (1997), str. 171–228.
Reference: [11] Schwartz, J. L.: Intensive Quantity and Referent Transforming Arithmetic Operation.In: Number Concepts and Operations in the Middle Grades, NCTM, Lawrence Erlbaum Associates, USA 1991, str. 41–52.
Reference: [12] Tichá, M.: Entwicklung der Vorstellung von Bruchen und der Aufgabensammlung.In: Beiträge zur Mathematik Unterricht, Franz Becker, 1998 (v tisku).
Reference: [13] Urbańska, A..: O aktywności matematycznej dziecka przedszkolnego — na przykladzie ksztaltowania pojencia liczby.In: Problemy studiów Nauczycielskich, Wydawnictwo Naukowa WSP, Kraków, 1996, No 6.
Reference: [14] Vergnoud, G.: Algebra, additive and multiplicative structures. Is there any coherence at the early secondary level?.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague, 1997, str. 33–45.
.

Files

Files Size Format View
PokrokyMFA_44-1999-2_6.pdf 346.8Kb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo