| Title:
|
Zkoumání číselných představ dítěte a žáka (Czech) |
| Title:
|
Investigation of numerical ideas of a child and a pupil (English) |
| Author:
|
Hejný, Milan |
| Author:
|
Stehlíková, Naďa |
| Language:
|
Czech |
| Journal:
|
Pokroky matematiky, fyziky a astronomie |
| ISSN:
|
0032-2423 |
| Volume:
|
44 |
| Issue:
|
2 |
| Year:
|
1999 |
| Pages:
|
148-167 |
| . |
| Category:
|
math |
| . |
| MSC:
|
97C30 |
| . |
| Date available:
|
2010-12-11T17:26:19Z |
| Last updated:
|
2012-08-25 |
| Stable URL:
|
http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/140991 |
| . |
| Reference:
|
[1] Bell, A.: Purpose and awareness.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague 1997, str. 33–45. |
| Reference:
|
[2] Brody, J., Hejný, M.: A Mathemati-cal Analysis of Problem Situations (ve dvou částech).GRKG Grundlagenstudien aus Kybernetik Geisteswissenschaft. Část 1.: Band 38, Heft 2, Juni 1997, 69–76. Část 2.: Band 38, Heft 3, 1997, 164–171. |
| Reference:
|
[3] Dantzig, T.: Number. The Language of Science.The Free Press, New York 1953. |
| Reference:
|
[4] Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E.: Edukacja matematetyczna dzieci.Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997. |
| Reference:
|
[5] Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2.SPN, Bratislava 1989. |
| Reference:
|
[6] Hejný, M., Kuřina, F.: Konstruktivní přístupy k vyučování matematice.Matematika, Fyzika, Informatika 7, Březen 1998, str. 385–395. |
| Reference:
|
[7] Hošpesová, A.: Protokoly experimentů.(nepublikováno). |
| Reference:
|
[8] Křivohlavý, J., Mareš, J.: Komunikace ve škole.Brno, MU 1995. |
| Reference:
|
[9] Noss, R., Hoyles, C.: Windows on Mathematical Meanings.Kluwer Academic Publishers, 1996. |
| Reference:
|
[10] Rendl, M.: Vývoj počítání v první třídě. In: Zpráva projektu GAČR406/94/1417 "Žák v měnících se podmínkách současné školy" (1997), str. 171–228. |
| Reference:
|
[11] Schwartz, J. L.: Intensive Quantity and Referent Transforming Arithmetic Operation.In: Number Concepts and Operations in the Middle Grades, NCTM, Lawrence Erlbaum Associates, USA 1991, str. 41–52. |
| Reference:
|
[12] Tichá, M.: Entwicklung der Vorstellung von Bruchen und der Aufgabensammlung.In: Beiträge zur Mathematik Unterricht, Franz Becker, 1998 (v tisku). |
| Reference:
|
[13] Urbańska, A..: O aktywności matematycznej dziecka przedszkolnego — na przykladzie ksztaltowania pojencia liczby.In: Problemy studiów Nauczycielskich, Wydawnictwo Naukowa WSP, Kraków, 1996, No 6. |
| Reference:
|
[14] Vergnoud, G.: Algebra, additive and multiplicative structures. Is there any coherence at the early secondary level?.In: Hejný, M., Novotná, J. (Eds): Proceedings of European Research Conference on Mathematical Education, Faculty of Education Charles University, Prague, 1997, str. 33–45. |
| . |