Previous |  Up |  Next

Article

Title: Jak to vlastně je? Čísla a množiny (Czech)
Title: How is it actually? Numbers and sets (English)
Author: Kuřina, František
Author: Vondrová, Naďa
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 29
Issue: 1
Year: 2021
Pages: 46-64
.
Category: math
.
Summary: Autoři se zamýšlejí nad pojmem číslo a nad číselnými obory, a to z hlediska didaktického. Blíže se věnují pojmu přirozené číslo, desetinné číslo a zlomek. S oporou o učebnice diskutují o vhodnosti vymezení těchto pojmů.  (Czech)
MSC: 97D20
MSC: 97f50
.
Date available: 2021-03-25T14:03:52Z
Last updated: 2022-04-04
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/148845
.
Reference: [1] Bomerová, E., Michnová, J.: Matematika 1. Příručka pro učitele k 2. přepracovanému vydání učebnic.(2018). Fraus.
Reference: [2] Čapek, K.: Věci kolem nás.(1970). Československý spisovatel.
Reference: [3] Gray, E.,, Tall, D.: Duality, ambiguity, and flexibility.(1994). Journal for Research in Mathematics Education, 25(2), 116–141.
Reference: [4] Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková, J.: Matematika 1. ročník - pracovní učebnice.(2018). H-mat, o.p.s.
Reference: [5] Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J.: Matematika, 1. díl.(2007). Fraus.
Reference: [6] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika.(2015). Portál.
Reference: [7] Hejný, M., Šalom, P.: Matematika F.(2018). H-mat.
Reference: [8] Hejný, M., Šalom, P., Hanušová, J., Sukniak, A.: Matematika EF. Příručka učitele 2. stupně a víceletých gymnázií.(2019). H-mat.
Reference: [9] Hejný, M., Šalom, P., Jirotková, D., Hanušová, J., Sukniak, A.: Matematika B.(2015a). H-mat.
Reference: [10] Hejný, M., Šalom, P., Jirotková, D., Hanušová, J., Sukniak, A., Bomerová, E.: Matematika A.(2015b). H-mat.
Reference: [11] Hejný. M.: Mechanizmus poznávacího procesu.(2004). In Hejný, M., Novotná, J., & Stehlíková, N. (Eds.), Dvacet kapitol k didaktiky matematiky (s. 23-42). PedF UK.
Reference: [12] Herman, J., Chrápavá, V., Jančovičová, E., Šimša, J.: Dělitelnost.(1994a). Prometheus.
Reference: [13] Herman, J., Chrápavá, V., Jančovičová, E., Šimša, J.: Racionální čísla.(1994b). Prometheus.
Reference: [14] Herman, J., Chrápavá, V., Jančovičová, E., Šimša, J.: Matematika. Kladná a záporná čísla.(1998). Prometheus.
Reference: [15] Hošpesová, A., Divíšek, J., Kuřina, F.: Svět čísel a tvarů 1.(1996). Prometheus.
Reference: [16] Hruša, K., Dlouhý, Z., Mencl, J.: Aritmetika a algebra pro pedagogické fakulty.(1964). SPN.
Reference: [17] Jedličková, M., Krupka, P., Nechvátalová, J.: nazev.(2014). Matematika: procenta, trojčlenka. Nová škola, s.r.o.
Reference: [18] Kabele, J., Janků, M.: Stati k rozvoji pokrokových směrů ve vyučování matematice v 1. až 5. ročníku ZŠ.(1974). SPN.
Reference: [19] Kníže, G., Reitmayerová, M., Hornofová, V.: Početnice pro první ročník.(1965). SPN.
Reference: [20] Kubínová, M.: Klíč k matematice.(2005). Albatros.
Reference: [21] Kuřina, F.: Umění vidět v matematice.(1989). SPN.
Reference: [22] Kuřina, F., Půlpán, Z.: Podivuhodný svět elementární matematiky.(2006). Academia.
Reference: [23] Ma, L.: Knowing and teaching elementary mathematics. Teachers' understanding of fundamental mathematics in China and the United States.(1999). Lawrence Erlbaum Associates, Inc. MR 1543977
Reference: [24] Odvárko, O., Kadleček, J.: Přehled matematiky pro základní školy a víceletá gymnázia.(2004). Prometheus.
Reference: [25] Petrmichl, F.: Obrázková početnice maličkých.(1904). Kočí.
Reference: [26] Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., Páchová, A., Pavelková, I., Smetáčková, I., Tauchmanová, E., Žalská, J.: Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů.(2013). PedF UK.
Reference: [27] Room, A.: Guinessova kniha o číslech.(1993). MF.
Reference: [28] Rosecká, Z., Růžička, J.: Dívej se a počítej.(1994). Nová škola.
Reference: [29] Singh, S.: Velká Fermatova věta.(2000). Academia.
Reference: [30] : Slovník spisovné češtiny.(1978). Academia.
Reference: [31] : Slovník školské matematiky.(1981). SPN.
Reference: [32] Šedivý, J.: O modernizaci školské matematiky.(1969). SNP.
Reference: [33] Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy.(2001). Práh.
Reference: [34] Wittman, E., Müller, G.: Handbuch produktieven Rechmenübungen.(1990). Klett.
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_029-2021-1_4.pdf 3.793Mb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo