Previous |  Up |  Next

Article

Title: Osvojování vědomostí o lineárních funkcích žáky gymnázia (Czech)
Title: Acquiring knowledge of linear functions by high school students (English)
Author: Budínová, Irena
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 20
Issue: 1
Year: 2012
Pages: 13-22
.
Category: math
.
Summary: Článek řeší problém výuky funkcí na gymnáziích, kde je učiva mnoho a čas osvojit si nové znalosti je limitovaný. Popisuje nejčastější problémy, které žáci při studiu funkcí mají. Autorka dále popisuje výukovou metodu, kterou použila, aby žáci lépe pochopili základní pojmy a navazující učivo. Program byl rozdělen do tří fází. Nejprve si měli osvojit základní pojmy. Nejprve žáci řešili úlohy bez znalosti teorie, poté své výsledky zobecnili a nakonec byly zavedeny pojmy na příkladech, kterým žáci porozuměli. Ačkoliv tento postup zabral více času, ukázalo se, že v dalších fázích (Procvičování pojmů a Používání dynamických postupů při zakreslování grafů elementárních funkcí) žáci postupovali rychleji díky lepšímu porozumění základům a proto byla nakonec časová ztráta při použití této metody nulová. (Czech)
MSC: 97D70
MSC: 97i99
.
Date available: 2022-03-10T09:42:03Z
Last updated: 2022-09-03
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/149521
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_020-2012-1_2.pdf 4.551Mb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo