Previous |  Up |  Next

Article

MSC: 97C30, 97G99
Summary:
Příspěvek shrnuje výsledky pokusného šetření provedeného na základních školách v květnu a červnu 2020. Cílem bylo zjistit, jak a zda žáci odlišují podobnost útvarů v běžném a matematickém smyslu, zda zvládají typové úlohy a jestli si poradí s problémy při výuce běžně neřešenými.
Summary:
The article summarizes the results of experimental research carried out in lower secondary schools in May and June 2020. Its aim was to find out how and whether pupils differentiate the similarity of shapes in common and mathematical meaning, whether they handle standard school tasks and whether they cope with non-standard ones.
References:
[1] Běloun, F.: Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. (1992). Státní pedagogické nakladatelství.
[2] Molnár, J., Lepík, L., Lišková, H., Růžičková, B., Slouka, J.: Matematika 9: sbírka úloh: (pracovní sešit): s komentářem pro učitele. (2001). Prodos.
[3] Odvárko, O., Kadleček, J.: Matematika pro 9. ročník základní školy. (2) Jehlan, kužel, koule, podobnost, goniometrické funkce. (2013). Prometheus
[4] Presová, J., Davidová, J., Hermochová, D.: Hravá matematika 9: Pracovní sešit pro 9. ročník ZŠ a víceletá gymnázia. (2017). Taktik.
[5] VÚP: RVP pro základní vzdělávání. (2017). http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani
Partner of
EuDML logo