Author: Hejný, Milan
-
Hejný, Milan:
Cíle vyučování matematice.
(Czech) [Goals of teaching mathematics].
Učitel matematiky,
vol. 27
(2019),
issue 3,
pp. 160-168
-
Hejný, Milan:
Aritmetické grafy.
(Czech) [Arithmetic graphs].
Učitel matematiky,
vol. 16
(2008),
issue 4,
pp. 209-217
-
Hejný, Milan:
František Kuřina, Zdeněk Půlpán: Podivuhodný svět elementární matematiky.
(Czech) [František Kuřina, Zdeněk Půlpán: The wonderful world of elementary mathematics].
Učitel matematiky,
vol. 16
(2008),
issue 1,
pp. 56-57
-
Hejný, Milan; Michalcová, Anna:
Riešenie úloh o veku - metóda dramatizácie.
(Slovak) [Solving problems about age - dramatization method].
Učitel matematiky,
vol. 15
(2007),
issue 1,
pp. 26-33
-
Hejný, Milan; Kratochvílová, Jana:
Hrou "hádej a plať" se učíme klasifikovat.
(Czech) [We learn to classifyBy by playing the game "guess and pay"].
Učitel matematiky,
vol. 14
(2006),
issue 1,
pp. 1-8
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (7): Příběh sedmý. Kde ten Francouz ztroskotal?.
(Czech) [Mathematical stories (7): Story seven. Where did the Frenchman crash?].
Učitel matematiky,
vol. 12
(2004),
issue 1,
pp. 1-9
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (8): Příběh osmý. Vánoční turnaj.
(Czech) [Mathematical stories (8): Eighth story. The Christmas tournament].
Učitel matematiky,
vol. 12
(2004),
issue 2,
pp. 80-89
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (9): Příběh devátý. Hádky řešené NIM-em.
(Czech) [Mathematical stories (9): Ninth story. NIM-solved quarrels].
Učitel matematiky,
vol. 12
(2004),
issue 3,
pp. 143-150
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (4): Příběh čtvrtý. Moudrý osel.
(Czech) [Mathematical stories (4): Story four. The wise donkey].
Učitel matematiky,
vol. 11
(2003),
issue 1,
pp. 1-10
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (5): Příběh pátý. S jakou přesností měří tachometr?.
(Czech) [Mathematical stories (5): Story five. What is the accuracy of a tachometer?].
Učitel matematiky,
vol. 11
(2003),
issue 2,
pp. 74-84
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (6): Příběh šestý. Jak vydláždit náměstí?.
(Czech) [Mathematical stories (6): Story six. How to pave the square?].
Učitel matematiky,
vol. 11
(2003),
issue 4,
pp. 193-203
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (1): Příběh první. Labyrint.
(Czech) [Mathematical stories (1): Story one. The Labyrinth].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 2,
pp. 95-103
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (2): Příběh druhý. Bleší cirkus.
(Czech) [Mathematical stories (2): Story two. The flea circus].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 3,
pp. 129-135
-
Hejný, Milan; Tichá, Marie:
Matematické příběhy (3): Příběh třetí. Jak se Olině splnilo tajné přání.
(Czech) [Mathematical stories (3): Story three. How Olin's secret wish came true].
Učitel matematiky,
vol. 10
(2002),
issue 4,
pp. 218-225
-
Hejný, Milan; Jirotková, Darina:
Čtverečkovaný papír, trojúhelníky a Pickova formule.
(Czech) [Squared paper, triangles and Pick’s formula].
Učitel matematiky,
vol. 8
(2000),
issue 3,
pp. 129-135
-
Hejný, Milan; Stehlíková, Naďa:
Aritmetické závody.
(Czech) [Arithmetical races].
Učitel matematiky,
vol. 5
(1997),
issue 4,
pp. 213-219
-
Hejný, Milan; Koman, Milan:
Aby to byl výrok, nesmí začínat slovem „aby‟.
(Czech) [For it to be a statement, it must not begin with the word "to"].
Učitel matematiky,
vol. 4
(1996),
issue 3,
pp. 181-186
-
Hejný, Milan:
PME a NCTM konferencie 1992.
(Slovak) [PME a NCTM conferences 1992].
Učitel matematiky,
vol. 1
(1993),
issue 1,
pp. 13-17
-
Hejný, Milan:
Strategické záměry rozvoje malých škol.
(Czech) [Strategic plans for the development of small schools].
Učitel matematiky,
vol. 0
(1992),
issue 2,
pp. 10-11
Partner of