Previous |  Up |  Next

Article

Title: Učit matematiku a fyziku na gymnáziu v rámci jednoho celku? (Czech)
Title: Teaching mathematics and physics at the gymnasium in one whole? (English)
Author: Fajmon, Břetislav
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 27
Issue: 4
Year: 2019
Pages: 265-268
.
Category: news
.
Summary: Tento článek navazuje na problematiku představenou v článku (Fajmon, 2018a) a zabývá se kvalitativním zpracováním ankety (Výsledky ankety, 2018) názorů na myšlenku, zda by bylo možné na gymnáziu (či jiné střední škole) s rozšířenou výukou matematiky (zahrnující komplexní čísla, analytickou geometrii v prostoru, diferenciální a integrální počet) vyučovat předměty matematika a fyzika v rámci jednoho provázaného celku (osnova pro prvních 180 hodin tohoto celku je nastíněna ve (Fajmon, 2018b). (Czech)
Summary: This report gives sample answers to the questionnaire trying to find out whether it would be useful to teach mathematics and physics interconnected into one entity at grammar school; the syllabus for the first year is set forth in (Fajmon, 2018c). The results in their full anonymous form are gathered in (Fajmon, 2018b). (English)
.
Date available: 2021-03-25T11:48:16Z
Last updated: 2021-03-25
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/148623
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_027-2019-4_7.pdf 291.0Kb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo