97f50
-
Kuřina, František; Vondrová, Naďa:
Jak to vlastně je? Čísla a množiny.
(Czech) [How is it actually? Numbers and sets].
Učitel matematiky,
vol. 29
(2021),
issue 1,
pp. 46-64
-
Šatný, Petr:
Poznámky k úplnosti reálných čísel.
(Czech) [Notes on the completeness of real numbers].
Učitel matematiky,
vol. 25
(2017),
issue 5,
pp. 298-308
-
Zelinka, Bohdan:
Proč máme tolik různých odmocnin.
(Czech) [Why do we have so many different nth roots].
Učitel matematiky,
vol. 13
(2005),
issue 3,
pp. 135-136
-
Hrubý, Dag:
Surdické výrazy.
(Czech) [Surdic expressions].
Učitel matematiky,
vol. 7
(1999),
issue 1,
pp. 9-13
-
Staněk, František:
Jak (na)učit žáky chápat reálná čísla.
(Czech) [How to teach students to understand real numbers].
Učitel matematiky,
vol. 4
(1996),
issue 1,
pp. 9-24
-
-
Lerch, Matyáš:
K didaktice veličin komplexních. [I.].
(Czech) [To the didactics of complex values. [I.]].
Časopis pro pěstování mathematiky a fysiky,
vol. 20
(1891),
issue 5,
pp. 265-269
-
Lerch, Matyáš:
K didaktice veličin komplexních. [II.].
(Czech) [To the didactics of complex values. [II.]].
Časopis pro pěstování mathematiky a fysiky,
vol. 20
(1891),
issue 6,
pp. 302-308
Partner of