[2] Baroody, A. J., Gannon, K. E., Berent, R., Ginsburg, H. P.: The development of basic formal math abilities. (1983). Paper presented at Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development.
[4] Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M.: Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy. 2. část. (1992). Masarykova univerzita.
[5] Blažková, R.: Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. (2020). Munipress.
[6] Bohanesová, K.: Zavádění nuly ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. (2023). [Diplomová práce, Masarykova univerzita].
[7] Coufalová, J.: Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně ZŠ. (2011). Západočeská univerzita.
[8] Crespo, S., Nicol, C.:
Challenging preservice teachers’mathematical understanding: The case of division by zero. (2006). School Science and Mathematics, 106(2), 84-97.
DOI 10.1111/j.1949-8594.2006.tb18138.x
[9] Divíšek, J., Buřil, Z.: Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. (1989). SPN.
[10] Evans, D. W.: Understanding zero and infinity in the early school years. (1983). University of Pennsylvania.
[11] Hejný, M., Benešová, M., Bereková, H., Bero, P., Hrdina, Ľ., Repáš, V., Vantuch, J.: Teória vyučovania matematiky 2. (1990). Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
[12] Chernoff, E. J., Russell, G.:
Seeking more than nothing: Two elementary teachers conceptions of zero. (2011). The Mathematics Enthusiast, 8(1), 77-112.
DOI 10.54870/1551-3440.1207
[13] Inhelder, B., Piaget, J.: The early growth of logic in the child: Classification and seriation. (1964). (E. A Lunzer & D. Papert, Trans.). Routledge and Kegan Paul.
[14] Janků, M., Bálint, Ľ., Kabele, J., Kopka, J.: Metodická příručka k matematice pro 1. ročník ZŠ. (1984). SPN.
[15] Kamii, M.: Children´s ideas about written number. (1981). Topics in learning and learning disabilities, 47-59.
[16] Kazima, M., Jakobsen, A., Mwadzaangati, L., Gobede, F.: Teaching the concept of zero in Malawi primary school: illuminating the language and resource challenge. (2023). Mathematics Educatin, 55, 627-639.
[17] Leeb-Lundberg, K.: Zero. (1977). Mathematics Teaching, 78, 24-25.
[18] Neurwith Beal, S. R.: Understanding of numeration system and computational errors in subtraction. (1983). The University of Chicago.
[19] Nieder, A.: Representing something out of nothing: The dawning of zero. (2016). Trends in Cognitive Sciences, 20(11), 831-842.
[20] Novák, B., Eberová, J.: Kapitoly z didaktiky matematiky I. (1988). Pedagogická fakulta Univerzity Palackého.
[21] Nováková, E., Vondrová, N.: Tematické okruhy Číslo a početní operace, Číslo a proměnná. (2015). In E. Fuchs & E. Zelendová (Eds.), Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. Národní ústav pro vzdělávání.
[22] Pasternack, M.: 0-99 or 1-100. (2003). Mathematics Teaching, 182, 34-35.
[23] Potůčková, J.: Matematika 1. díl pro 1. třídu základní školy. (1998). Studio 1+1.
[24] Reys, R. E., Grouws, D. A.: Division involving zero: Some revealing thoughts from interviewing children. (1975). School science and mathematics. 75(7), 593-605.
[25] Wheeler, M. M.:
Children's understanding of zero and infinity. (1987). Arithmetic Teacher, 35, 42-44.
DOI 10.5951/AT.35.3.0042
[26] Wheeler, M. M., Feghali, I.:
Much ado about nothing: Preservice elementary school teachers’ concept of zero. (1983). Journal for Research in Mathematics Education, 14(3), 147-155.
DOI 10.2307/748378
[27] Wilcox, V. B.:
Questioning zero and negative numbers. (2008). Teaching Children Mathematics, 15(4), 202-206.
DOI 10.5951/TCM.15.4.0202