Previous |  Up |  Next

Article

Full entry | Fulltext not available (moving wall 12 months)      Feedback
Summary:
Pochopení významu čísla nula a používání nuly při operacích s čísly přirozenými i racionálními je pro žáky prvního i druhého stupně základní školy důležité. Je proto nutné hledat přístupy, jak žákům učivo srozumitelně zdůvodňovat. V příspěvku je uveden postup, jak zdůvodnit dělení v případě, že dělitel je číslo nula.
Summary:
Understanding the meaning of the number zero and the use of zero in operations with natural and rational numbers is important for first and second grade elementary school pupils. It is therefore necessary to look for approaches to explain the curriculum to pupils in a comprehensible way. The article describes a procedure for justifying the division if the divisor is the number zero.
References:
[1] Fuchs, E.: Teorie množin. (1999). Masarykova univerzita.
[2] Kuřina, F., Vondrová, N.: 15 pohledů na školskou matematiku. Jak to vidíme. (2022). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
[3] Seife, Ch.: Nula. Životopis jedné nebezpečné myšlenky. (2005). Dokořán, Argo.
Partner of
EuDML logo