[1] Arnas Aktas, Y., Aslan, A. G. D.: Children’s Classification of Geometric Shapes. (2010). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
[3] Duval, R.: Representation, vision and visualisation: cognitive functions in mathematical thinking. Basic issues for learning. (1999). In F. Hitt, & M. Santos (Eds.), Proceedings of the 21st annual meeting of the North American chapter of the International Group for the Psychology of Mathematic Education (3-26). Columbus: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Enviromental Education.
[5] Giaquinto, M.: Visual Thinking in Mathematics. An epistemological study. (2007). Oxford: University Press.
[6] Hannibal, M. A. Z., Clements, D. H.: Young children’s understanding of basic geometric shapes. (2000). National Science Foundation, Grant number: ESI-8954644.
[7] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. (2001). Vyd. 1. Praha: Portál.
[8] Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. (2014). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
[9] Hershkowitz, R.: Visualisation in geometry: two sides of the coin. (1989). Focus on Learning Problems in Mathematics, 11(1), 61-67.
[10] Jirotková, D.: Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. (2010). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
[11] Kopáčová, J., Žilková, K.: Developing children’s language and reasoning about geometrical shapes - a case study. (2015). In J. Novotná & H. Moraová (Eds.), International Symposium. Elementary Maths Teaching. Prague: Charles University, Faculty of Education.
[12] Kopáčová, J., Žilková, K.: Predstavy a milné predstavy žiakov o obdĺžnikoch. (2016). In, Studia Scientifica Fecultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Ružomberok: Verbum.
[13] Kupčáková, M.: Geometrie ve světě dětí i dospělých. (2001). Hradec Králové: Gaudeamus.
[14] Kuřina, F., Půlpán, Z.: Podivuhodný svět elementární matematiky. (2006). Praha: Academia.
[15] Kuřina, F.: Matematika a porozumění světu. et al (2009). Praha: Academia.
[16] Mann, E. L.:
Creativity: The Essence of Mathematics. (2006). Journal for the Education of the Gifted, 30(2), 236-260.
DOI 10.4219/jeg-2006-264
[19] Piaget, J., Inhelder, B.: The child’s conception of space. (1967). New York: W. W. Norton.
[20] Tipps, S., Johnson, A., Kennedy, L. M.: Guiding Children’s Learning of Mathematics. (2011). Wadsworth: Cengage Learning.
[21] Tsamir, P., Tirosh, D., Levenson, E., Barkai, R., Tabach, M.:
Early years teachers‘ concept images and concept definitions: triangles, circles, and cylinders. (2015). ZDM Mathematics Education, 47(3), 497-509.
DOI 10.1007/s11858-014-0641-8
[22] van Hiele, P. M.: Structure and insight: a theory of mathematics education. (1986). Orlando: Academic Press.
[23] Žilková, K.: Teória a prax geometrických manipulácií v primárnom vzdelávání. (2013). Praha: Powerprint.