Title:
|
Jak to vlastně je s naší školou? Cíle vzdělávání a naše školská reforma (Czech) |
Title:
|
How is it actually? Educational goals and our school reform (English) |
Author:
|
Kuřina, František |
Author:
|
Vondrová, Naďa |
Language:
|
Czech |
Journal:
|
Učitel matematiky |
ISSN:
|
1210-9037 |
Volume:
|
29 |
Issue:
|
4 |
Year:
|
2021 |
Pages:
|
212-222 |
. |
Category:
|
math |
. |
Summary:
|
Autoři se zamýšlejí nad aktuálními otázkami spojenými s dokumentem Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do 2030+, avizovanými redukcemi RVP pro ZV a souvisejícími záležitostmi. Autoři vycházejí ze svých dlouholetých zkušeností z výuky matematiky a přípravného vzdělávání učitelů matematiky a upozornňují na potenciálně problematická místa současné reformy. (Czech) |
. |
Date available:
|
2022-01-10T09:26:47Z |
Last updated:
|
2023-01-02 |
Stable URL:
|
http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/149313 |
. |
Reference:
|
[1] Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání.(1998). Portál. |
Reference:
|
[2] : Bílá kniha.(2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. MŠMT. |
Reference:
|
[3] Botlík, O.: Kdyby maturoval smartphone.(2019). Lidové noviny. 18.9.2019. |
Reference:
|
[4] : Další rozvoj československé výchovně vzdělávací soustavy.(1976). SPN. |
Reference:
|
[5] Dvořák, D.: Akademické cíle základního vzdělávání v 21. století.(2016). In J. Strouhal, & S., Štech (Eds.), Vzdělání a dnešek (s. 146-162). Karolinum. |
Reference:
|
[6] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika.(2015). Portál. |
Reference:
|
[7] : Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.(pracovní verze ze dne 31.10. určená k diskuzi) (2019). MŠMT. https://www.msmt.cz/file/51582/ |
Reference:
|
[8] Holec, J., Dvořák, D.: Curriculum for Excellence: kurikulum založené na kompetencích a zkušenosti z jeho implementace.(2017). Pedagogika, 67(1), 56-77. 10.14712/23362189.2017.429 |
Reference:
|
[9] Janík, T.: Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení.(2013). Pedagogická orientace, 23(5), 643-663. 10.5817/PedOr2013-5-634 |
Reference:
|
[10] Kratochvíl, Z.: Výchova, zřejmost a vědomí.(1995). Herrmann & synové. |
Reference:
|
[11] Kuřina, F.: Kompetence a školní praxe.(2014). Pedagogická orientace, 24(3), 433-442. |
Reference:
|
[12] Kuřina, F.: Metody a cíle vyučování matematice.(2019). Učitel matematiky, 27(3), 169-179. |
Reference:
|
[13] Lojdová, K.: Rozhovor se Stanislavem Štechem o škole jako o kotvě ve společnosti.(2017). Komenský, 141(4), 5-12. |
Reference:
|
[14] Lojdová, K.: Rozpaky didaktika nad Strategií 2030+.(2020). Komenský, 144(3), 12-17. |
Reference:
|
[15] Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů.(1998). Portál. |
Reference:
|
[16] Mareš, J.: Pedagogická psychologie.(2013). Portál. |
Reference:
|
[17] Průcha, J.: Moderní pedagogika.(2005). Portál. |
Reference:
|
[18] Průcha, J.: Pedagogická encyklopedie.(2009). Portál. |
Reference:
|
[19] Schank, R. C.: Co vědět a jak se to dozvědět.(1996). In J. Brockman, & K. Matsonová (Eds.), Jak se věci mají: Průvodce myšlenkami moderní vědy (s. 150-155). Archa. |
Reference:
|
[20] : Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+.(2020). MŠMT. |
Reference:
|
[21] Strouhal, M., Štech, S.: Vzdělání a dnešek.(Eds.). (2016). Karolinum. |
Reference:
|
[22] Šíp, R.: Zdroj politické neúčinnosti pedagogické komunity: Nesounáležitost praktiků a teoretiků.(2013). Pedagogická orientace, 23(2), 245-256. 10.5817/PedOr2013-2-245 |
Reference:
|
[23] Štech, S.: Když je kurikulární reforma evidence-less.(2013). Pedagogická orientace, 23(5), 615-633. 10.5817/PedOr2013-5-615 |
. |