Previous |  Up |  Next

Article

Title: Jak to vlastně je s naší školou? Cíle vzdělávání a naše školská reforma (Czech)
Title: How is it actually? Educational goals and our school reform (English)
Author: Kuřina, František
Author: Vondrová, Naďa
Language: Czech
Journal: Učitel matematiky
ISSN: 1210-9037
Volume: 29
Issue: 4
Year: 2021
Pages: 212-222
.
Category: math
.
Summary: Autoři se zamýšlejí nad aktuálními otázkami spojenými s dokumentem Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do 2030+, avizovanými redukcemi RVP pro ZV a souvisejícími záležitostmi. Autoři vycházejí ze svých dlouholetých zkušeností z výuky matematiky a přípravného vzdělávání učitelů matematiky a upozornňují na potenciálně problematická místa současné reformy. (Czech)
.
Date available: 2022-01-10T09:26:47Z
Last updated: 2023-01-02
Stable URL: http://hdl.handle.net/10338.dmlcz/149313
.
Reference: [1] Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání.(1998). Portál.
Reference: [2] : Bílá kniha.(2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. MŠMT.
Reference: [3] Botlík, O.: Kdyby maturoval smartphone.(2019). Lidové noviny. 18.9.2019.
Reference: [4] : Další rozvoj československé výchovně vzdělávací soustavy.(1976). SPN.
Reference: [5] Dvořák, D.: Akademické cíle základního vzdělávání v 21. století.(2016). In J. Strouhal, & S., Štech (Eds.), Vzdělání a dnešek (s. 146-162). Karolinum.
Reference: [6] Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika.(2015). Portál.
Reference: [7] : Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.(pracovní verze ze dne 31.10. určená k diskuzi) (2019). MŠMT. https://www.msmt.cz/file/51582/
Reference: [8] Holec, J., Dvořák, D.: Curriculum for Excellence: kurikulum založené na kompetencích a zkušenosti z jeho implementace.(2017). Pedagogika, 67(1), 56-77. 10.14712/23362189.2017.429
Reference: [9] Janík, T.: Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení.(2013). Pedagogická orientace, 23(5), 643-663. 10.5817/PedOr2013-5-634
Reference: [10] Kratochvíl, Z.: Výchova, zřejmost a vědomí.(1995). Herrmann & synové.
Reference: [11] Kuřina, F.: Kompetence a školní praxe.(2014). Pedagogická orientace, 24(3), 433-442.
Reference: [12] Kuřina, F.: Metody a cíle vyučování matematice.(2019). Učitel matematiky, 27(3), 169-179.
Reference: [13] Lojdová, K.: Rozhovor se Stanislavem Štechem o škole jako o kotvě ve společnosti.(2017). Komenský, 141(4), 5-12.
Reference: [14] Lojdová, K.: Rozpaky didaktika nad Strategií 2030+.(2020). Komenský, 144(3), 12-17.
Reference: [15] Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů.(1998). Portál.
Reference: [16] Mareš, J.: Pedagogická psychologie.(2013). Portál.
Reference: [17] Průcha, J.: Moderní pedagogika.(2005). Portál.
Reference: [18] Průcha, J.: Pedagogická encyklopedie.(2009). Portál.
Reference: [19] Schank, R. C.: Co vědět a jak se to dozvědět.(1996). In J. Brockman, & K. Matsonová (Eds.), Jak se věci mají: Průvodce myšlenkami moderní vědy (s. 150-155). Archa.
Reference: [20] : Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+.(2020). MŠMT.
Reference: [21] Strouhal, M., Štech, S.: Vzdělání a dnešek.(Eds.). (2016). Karolinum.
Reference: [22] Šíp, R.: Zdroj politické neúčinnosti pedagogické komunity: Nesounáležitost praktiků a teoretiků.(2013). Pedagogická orientace, 23(2), 245-256. 10.5817/PedOr2013-2-245
Reference: [23] Štech, S.: Když je kurikulární reforma evidence-less.(2013). Pedagogická orientace, 23(5), 615-633. 10.5817/PedOr2013-5-615
.

Files

Files Size Format View
UcitelMat_029-2021-4_4.pdf 290.9Kb application/pdf View/Open
Back to standard record
Partner of
EuDML logo